Egzamin ósmoklasisty – test angielskiego

Przykładowy test z angielskiego na egzamin ósmoklasisty

Poniżej przedstawiamy przykładowy test z języka angielskiego na egzamin ósmoklasisty. Test pochodzi z egzaminu z dnia 17 kwietnia 2019 roku. Uczniowie na rozwiązanie testu mieli 90 minut. Więcej o samym egzaminie ósmoklasisty. 

English For You

English For You

Fluentbe Fluentbe

Zadanie 1

Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. W zadaniach 1.1.–1.5. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu, z podanych odpowiedzi wybierz właściwą (A-C).

egzamin ósmoklasisty - test z angielskiego

Na podstawie nagrania odpowiedz na pytania 1.4 oraz 1.5 w sekcji pytań testowych.

Zadanie 2

Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat nudzenia się. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E).
Wpisz odpowiedzi w rozwiązania odpowiednich punktów. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. I watch sports or listen to music when I’m bored.
B. I get creative when I feel bored at home.
C. I start to draw when I feel bored.
D. I’d like to have a less busy life.
E. I like to plan my activities.

Zadanie 3

Usłyszysz dwukrotnie komunikat o festiwalu gier komputerowych. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu wybierz odpowiedź na pytania 3.1.–3.4 tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens wysłuchanego tekstu.

 


Gaming Festival

Where – Sports Arena

When – 29th – 31st May

What’s planned?

  • Quiz for groups with maximum size of „…..3.1….” people 
  • Competition for individuals: make a drawing of your favourite „…..3.2….” and win a prize
  • Meeting with an expert: find out what happens to your „…..3.3….” when you play.

At our website you can „…..3.4….” and find out more about the event


 

Zadanie 4

Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi związane z robieniem zakupów (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A – E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. No thanks, I’m just looking.

B. Not really. They are too tight.

C. In the changing rooms over there.

D. I can’t decide. I like both of them.

E. Of course. Can you tell me what’s wrong with it?

Zadanie 5

Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną z liter:
A, B albo C.

5.1. Nie wiesz, gdzie zostawiłeś/zostawiłaś kluczyk do szafki. Jak o tym poinformujesz
swojego kolegę?
A. I’m afraid I can’t find my key.
B. I don’t know whose key it can be.
C. I should remember to leave the key.

5.2. Koleżanka chce pogłaskać obcego psa na ulicy. Uważasz, że nie powinna tego robić.
Co jej powiesz?
A. Don’t let the dog out!
B. Look after the dog!
C. Don’t touch the dog!

5.3. Kolega nie wie, czym poczęstować odwiedzającą go jutro kuzynkę. Jakiej rady mu
udzielisz?
A. What will she get for dessert?
B. Why don’t you get her some fruit salad?
C. Where did you get this cake for her?

5.4. Rozmawiasz przez telefon w hałaśliwym miejscu. Jak poprosisz swojego rozmówcę,
aby mówił głośniej?
A. Could you talk slowly, please?
B. Could you say it again, please?
C. Could you speak more loudly, please?

Zadanie 6

Uzupełnij dialogi. Wpisz w każdą lukę 6.1.–6.3. brakujący fragment wypowiedzi, tak aby otrzymać spójne i logiczne teksty. Luki należy uzupełnić w języku angielskim. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.

6.1. What are we going to do today? 
Today we are going to read a story so „…..6.1…..” on page 24. Before we start, tell me who you can see in the picture. 

6.2. It’s a great film, isn’t it? 
Yes, I „…..6.2…..” too. The special effects are fantastic. 

6.3. „…..6.3…..” for walking me to the park.
You’re welcome. It’s not a problem at all. 

Zadanie 7

Przeczytaj teksty. W zadaniach 7.1.–7.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Wybierz jedną z liter: A, B albo C.

7.1. Cooking Classes in your home

You can learn how to cook the foods you love. Simply choose the date and time of your class and the dish you want to prepare. We will send one of our chef instructors to your home. The price of one cooking lesson is £95. Before the class, we will send you a shopping list so that you can get all the necessary products for the dish.

7.2. Important

As you know, Mr Jackson has signed a new contract in Germany and won’t coach us anymore. We are meeting tonight after the press conference to thank him for the three successful years he’s spent with us. No fans! The meeting is just for the players.

7.3. Dad

 We missed the five o’clock showing of the film because we are still waiting for Amy’s sister to come. There’s another showing at seven. Is it OK if I go? I’ll be back around 9 p.m. Please say yes. It’s Saturday tomorrow and I don’t need to do any homework.
Sophie

7.4. Text 1
I’m worried about Luna. She’s sleeping all the time and hasn’t eaten anything since yesterday. Take her to the vet after school to find out what we should do. Mum
7.4. Text 2
John called. He’s really sorry but he can’t go to the zoo with you tomorrow or to the school disco on Thursday. He’s got a headache and a temperature. The doctor told him to stay in bed. Dad

Zadanie 8

Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w każdą lukę (8.1.–8.4.) literę, którą oznaczono brakujące zdanie (A–E), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

IT ALL STARTED WITH MICKEY MOUSE

In the early 1950s, Walt Disney started dreaming of an amusement park where whole families could have fun. What inspired him? 8.1. _____ Soon after receiving it, he started to design the park. Its construction began during the summer of 1954 and the plan was to open it just twelve months later. 8.2. _____ To watch their progress, Disney built a small apartment on the second floor of the Fire House, right in the middle of Disneyland’s Main Street. 8.3. _____ Today, in memory of Walt Disney, the light in his room is  always on.

Finally, on July 17, 1955, the park opened to the public. Originally, it had 26 attractions.
8.4. _____ He said: “Disneyland will never be completed. It will continue to grow.”

Odpowiedzi do wyboru:

A. The builders had to work 24 hours a day to finish the job on time.
B. Disneyland was visited by 50 million guests in the last ten years.
C. A little girl who wanted to meet Mickey Mouse once wrote a letter to him.
D. Soon, more were added because Disney wanted visitors to return to his park.
E. At night he left a lamp switched on to let the workers know that he was in his flat

Zadanie 9

Przeczytaj trzy zaproszenia na imprezy związane z biciem rekordów Guinnessa (A–C) oraz zdania 9.1.–9.4. Do każdego zdania dopasuj właściwe zaproszenie. Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno z zaproszeń pasuje do dwóch zdań.

A. Break the World Record for Nordic Walking 

Free of charge | Sunday 21st May at Embleside Sports Club

Famous actors and singers said Yes! Can YOU say No?

All you need is a pair of Nordic poles (you must have your own). Bring your dog with you if you wish.

NOTE: We are looking for a company to cover the cost of having an official judge from Guinness World Records (£6,500).

B. LARGEST open-air exercise class

South Park, 14th May

Emily Stuart, a local fitness instructor, invites you to join her class. Together we will try to break the Guinness World Record.*

Participants at all fitness levels are welcome. No special equipment is needed.

Tickets – £5

A rock concert, food trucks and other attractions will be there as well.

*For safety reasons dogs and other animals are not allowed.

C. Guinness World Record
for the greatest number of surfers riding the same wave

North Beach, 7th May

Things you need to know about the event:

Free? Yes, but you have to register and bring your printed ticket.

Pet-friendly? Not this time.
Note: We have boards and wetsuits for you if you need them.

After the event: BARBECUE!

Zadanie 10

Przeczytaj tekst. Uzupełnij w e-mailu luki 10.1.–10.3. zgodnie z treścią tekstu, tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać jego sens. Luki należy uzupełnić w języku polskim.

ONE-MAN STAR WARS TRILOGY

at Dominion Theatre

Critics’ reviews:
“You won’t stop laughing!” Daily Newspaper
“Funnier than you could possibly imagine!” Theatre Magazine

Celebrating ten years since he first brought his show to Great Britain, the Canadian actor, Charles Ross, returns from a galaxy far, far away with his One-Man Star Wars Trilogy. Experience again the atmosphere of the first three classic Star Wars films with him. Charles Ross himself plays all the characters. One Man Star Wars Trilogy was written by Ross and directed by his friend TJ Dawe. It has been watched by thousands of people all over the world and everybody loves it. You can’t miss this show!

Ticket information
Regular price – £20*

*Come to the show wearing a Star Wars character costume and receive a 50% discount

Email do uzupełnienia (w języku polskim)


Aniu,
w Teatrze Dominion grają ciekawą sztukę opartą na Gwiezdnych Wojnach. Według recenzji prasowych jest ona bardzo 10.1. ______. To nie jest nowa sztuka, była już wystawiana na całym świecie.

Występuje w niej kanadyjski aktor Charles Ross. On sam gra w niej wszystkie role i jest również jej 10.2. ______ .

Jeśli chcemy kupić bilety ze zniżką, musimy  10.2. _____ Gwiezdnych Wojen.

Idziemy?

Michał

Zadanie 11

Przeczytaj tekst. Spośród podanych wyrazów wybierz te, które są poprawnym uzupełnieniem luk 11.1.–11.3. Wybierz odpowiednią literę (A–F)
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

DRONE RACING

Drone racing is a new 11.1. _____ of sport, mostly popular with men aged 15-45.
It is held on a track with gates and tunnels. Drones must fly through them to complete
the race. The drone operator who finishes a race in the 11.2. _____ time is the winner.
Drones often crash during races because the newest models can fly extremely fast. Each
drone has lights of a 11.3. _____ colour, so the people watching the competition can easily
identify them.

Zadanie 12

Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 12.1.–12.4. Wybierz jedną z liter: A, B albo C.

An unusual house 

An eco-friendly building made of old plastic bottles has recently appeared in Atlanta, USA.
Some students heard about a house like that in Algeria and they wanted 12.1. _____ the idea.
When they were building the house, 12.2. _____ people stopped to watch. Most of them didn’t
believe it would be a comfortable place to live in. When the building 12.3. _____, they returned
to see the final result. The walls of the house are made of plastic bottles, sand, cement, earth
and dry grass. After a month spent in the house, the students are sure 12.4. _____ the building
gives good protection from the heat and it won’t fall apart in heavy rain, either.

Zadanie 13

Uzupełnij zdania 13.1.–13.4. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane w nawiasach. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.

13.1. She is a good student. She is (interest / in / learn) ___________ new things.
13.2. Bob, (be / you / old) ________ than your sister?
13.3. What (she / look / for) _______ now?
Has she lost her phone again?
13.4. Oops, I have to go back home. I’ve taken a pair of my (father / shoe) ________ by mistake. He will be angry.

Zadanie 14

Zadanie 14 jest ostatnim zadaniem na teście. Jest to zadanie opisowe. Dlatego nie będzie w tym teście opcji odpowiedzi na to zadanie. Treść zadania: 

Proponujesz grupie przyjaciół z Anglii wyjazd w polskie góry. W e-mailu do jednego z nich:

  • napisz, dlaczego warto pojechać w polskie góry
  • opisz osobę, która będzie się Wami opiekować podczas Waszego wyjazdu
  • doradź, co powinni ze sobą zabrać, i uzasadnij dlaczego.

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.


Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 słów (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).

Oceniane są: umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

Źródło treści – Centralna Komisja Egzaminacyjna

Myślisz o doszkoleniu się pod egzaminem? Sprawdź ranking szkół. 

Wróć do sekcji egzamin ósmoklasisty.

Pytania testowe

1.1. What are they going to buy for Helen?

Correct! Wrong!

1.2. Which picture will the boy use in his project?

Correct! Wrong!

1.3. Who is the girl talking to?

Correct! Wrong!

1.4. The man is talking about

Correct! Wrong!

1.5. The girl is calling her friend to

Correct! Wrong!

2.1

Correct! Wrong!

2.2.

Correct! Wrong!

2.3.

Correct! Wrong!

2.4.

Correct! Wrong!

3.1.

Correct! Wrong!

Quiz for groups with a maximum size of FIVE people

3.2.

Correct! Wrong!

Competition for individuals: make a drawing of your favourite VIDEO GAME HERO

3.3.

Correct! Wrong!

Meeting with an expert: find out what happens to your BODY when you play.

3.4.

Correct! Wrong!

At our website you can TEST NEW GAMES and find out more about the event

4.1.

Correct! Wrong!

4.2.

Correct! Wrong!

4.3.

Correct! Wrong!

4.4.

Correct! Wrong!

5.1. Nie wiesz, gdzie zostawiłeś/zostawiłaś kluczyk do szafki. Jak o tym poinformujesz swojego kolegę?

Correct! Wrong!

5.2. Koleżanka chce pogłaskać obcego psa na ulicy. Uważasz, że nie powinna tego robić. Co jej powiesz?

Correct! Wrong!

5.3. Kolega nie wie, czym poczęstować odwiedzającą go jutro kuzynkę. Jakiej rady mu udzielisz?

Correct! Wrong!

5.4. Rozmawiasz przez telefon w hałaśliwym miejscu. Jak poprosisz swojego rozmówcę, aby mówił głośniej?

Correct! Wrong!

6.1.

Correct! Wrong!

6.2.

Correct! Wrong!

6.3.

Correct! Wrong!

7.1. The students can decide

Correct! Wrong!

7.2. This notice is for

Correct! Wrong!

7.3. Sophie wrote this message to

Correct! Wrong!

7.4. Both texts are about

Correct! Wrong!

8.1.

Correct! Wrong!

8.2.

Correct! Wrong!

8.3.

Correct! Wrong!

8.4.

Correct! Wrong!

9.1. You have to pay some money to take part in the event.

Correct! Wrong!

9.2. You can borrow the equipment from the organisers.

Correct! Wrong!

9.3. You can come with a pet.

Correct! Wrong!

9.4. You will have a chance to listen to live music.

Correct! Wrong!

10.1.

Correct! Wrong!

10.2.

Correct! Wrong!

10.3.

Correct! Wrong!

11.1.

Correct! Wrong!

11.2.

Correct! Wrong!

11.3.

Correct! Wrong!

12.1.

Correct! Wrong!

12.2.

Correct! Wrong!

12.3.

Correct! Wrong!

12.4.

Correct! Wrong!

13.1.

Correct! Wrong!

13.2.

Correct! Wrong!

13.3.

Correct! Wrong!

13.4.

Correct! Wrong!

Egzamin ósmoklasisty - test z angielskiego
DOSKONALE
BRAWO! Dobre odpowiedzi przynajmniej 90% pytań. Świetny wynik. Z pewnością możesz iść na egzamin ósmoklasisty.
BARDZO DOBRY WYNIK
Bardzo dobry wynik - dobre odpowiedzi na ponad 80% pytań. Egzamin ósmoklasisty zdany bez problemów.
DOBRZE
Odpowiedzi dobre na ponad 50% pytań. Dobry wynik ale być może warto jeszcze popracować przed egzaminem.
MOŻE BYĆ LEPIEJ
Dobre odpowiedzi na część pytań. Żeby jednak spokojnie zdać egzamin ósmoklasisty konieczna jest dalsza praca.
PRACUJ DALEJ
UPS. Sporo złych odpowiedzi. Aby mieć szanse na egzaminie musisz mocno popracować
ŹLE, ŹLE, ŹLE
Bardzo dużo złych odpowiedzi. Nie masz szans na egzaminie. Lepiej bierz się do pracy!